Home

Thursday, January 31, 2013

Car License :D

Assalamualaikum :D

Lama sudah tidak update kan ? kan ? So hari ni tarikh cantik 31/1/13 aku nak meringankan jari aku yang runcing nih untuk menaip di sini . Guys ! nak buat pengumuman nih . Aku dah lulus lesen kereta ! Yeah ! yeah ! Alhamdulillah . Lulus jugak akhirnya . Mak aku pun terkejut sebab mak aku dulu test 3 kali baru lulus . hihihi . Aku sendiri pun macam kureng percaya aku lulus . Btw , thanks to cikgu memandu aku , Cikgu Fadhilah . mungkin sebab dalam kereta dia selalu diam , dia suruh aku pikir sendiri kot apa yang patut dibuat . Korang yang ta amek lesen lagi mesti nak tahu kan macam mana suasana dia . Mai sini na habaq  .

Dari malam semalam aku ta senang duduk sebenarnya , sebelum tidur dok hafal step . Tapi malangnya , aku masih lupa step =,= . Huh ! Oke , pagi nih agen tu cakap pukul 8.30 dia mai ambik na g tempat test . Disebabkan tunggu agen lama sangat , so aku dengan kawan aku decide nak pergi sendiri naek moto . Oke kesalahan besar ! Pergi naik moto ta bagi taw dekat mak ayah , Hahaha . Kalau bagi taw comfirm ta boleh , so kami decide balik nanti baru bagi taw . Aku bagi taw mak aku petang tadi , dekat ayah aku belum bagi taw lagi . heee , Mak ayah kami ta harap sangat sebab tempat tu agak jauh . Opss , termelenong cerita .

Oke kami pergi naik moto , so kami sampai dulu dari agen . Masa sampai cikgu-2 dah mula panggil nama . benda yang paling aku terkejut , nama aku first tapi untuk sesi 3 la . kawan aku nama dia last sekali sesi 1 . Jangan tanya lah tahap gelabah dia wei  kecut perut gila . Tapi mula-2 nampak oke lagi sebab JPJ hensem , nampak baik jaa . Huhu . Aku tengok budak sesi 1 dengan sesi 2 buat . Deme ramai failed dekat bukit . Macam-2 hai , mati enjin lah , kereta undur balik lahh . Aku Alhamdulillah la lepas walaupun aku naik dua kali sebab masa mula-2 tayar ta masuk garisan kuning . Aku takut jugak ta lepas dok dengar cerita budak-2 yang failed . Ketar gila kot dalam kereta sampai lupa pasang aircond . Masa na buat parking lupa pakai tali pinggang . See ! semua aku lupa sebab takut ! naseb baik la JPJ yang jaga parking dengan tiga penjuru tu baik . Naseb baik jugak tiga penjuru aku menjadi . Huh !

Lepas habis tu aku terus pergi kantin lah na membasahkan tekak . Tapi ta mampu na makan lagi sebab takut . Aku tengok orang yang buat bahagian jalan raya menakutkan . Pergi ta lama mana , tengok pegawai JPJ tu yang memandu bawak balik . *Maknanya ramai yang failed* . Kalau failed JPJ tu akan suruh kita turun , depa pulak yang bawak . Tapi Alhamdulillah aku lulus . Dengan markah 17/20 . Penat jaa aku hafal step sebelum tidur sebab akhirnya aku lupa jugak . Aku lupa na cek signal dengan wiper . haih ~ dan aku lupa sungguh ! Hampa taw dak bila aku ingat ? Dah patah balik dah nak stop kan kereta baru aku ingat . Itulah akibat kalau takut sangat . Dah lepas satu , lepas ni na fokus moto . Takut ! Takut !
Nota kaki :
* Test JPJ lagi takut dari SPM . sebab ada tester dekat sebelah , SPM jawab dalam kertas jaa , buat salah pun kertas ta kata apa .
* Jangan cuak sangat . Jangan confident sangat . Bye !

No comments:

Post a Comment