Home

Tuesday, January 1, 2013

Keturunan Mendailing

Assalamualaikum ya habibi ya maulana .

Jyeah ! Ini adalah post pertama untuk tahun 2013 . Sebenarnya aku nak publish tepat jam 12.01 pagi . tapi apakan daya , aku terlupa sebab aku menyibukkan diri untuk ber'huha-huha' dengan kawan-2 aku di facebook . Now i'm 8teen , tapi itu kalau ikut tahun lahh . kalau ikut bulan i'm still 7teen . Bhahaha . Yes ! I'm still young I know it . 2013 dah datang , banyak benda perlu diuruskan . I'm still waiting for 16th of January dengan excited tahap 21 . Oh guys ! jadual memandu dah dapat . erk dia kasi aku g kelas memandu tu besok , sama dengan hari first sekolah -.-' its oke lah , aku ta kisah sangat . Test JPJ 17 januari nih . tapi aku kena tangguhkan ,  ada hal . Oke Done with lesen and buku merah . Oh gigi , Finally setelah search semua klinik pakar yang ada dekat Penang , Taiping , hanya satu jaa yang menyediakan X-Ray dah la tatahu tempat tuh nanti terpaksa la lagi sekali mintak bantuan Uncle Google . sedih :(

Oke , Stop melalut di situ . Back to the Title . Keturunan Mendailing ? Apakah itu ? Hampa keturunan apa ? Mengikut kamus hidup aku , aku nih keturunan mendailing lah . Btw aku tatahu macam mana nak sebut "Mendailing" tuh . aku just sebut "Mendeleng" . Kalau nak suruh aku cerita panjang-panjang asal usul keturunan nih pun aku tatahu . Aku pun tanya Uncle Google memandangkan dia lebih berpengalaman , tapi aku ta paham apa dia kata . For sure , ada kaitan dengan Indonesia . grrr~

Seingat aku masa aku darjah 3 bersamaan tahun 2004 ada la family aku dari Batu Kurau minta salah silah keturunan opah aku . Ingat nak bagi harta . haha rupa-rupanya nak kumpulkan semua ramai-2 nak bercerita pasal mendeleng nih . Memandangkan masa tu aku baru darjah 3 sememangnya aku tak ambil kisah apa yang mereka ceritakan kat depan . aku duduk di belakang dan makan =D

So di sini aku nak share beberapa link yang ada kaitan dengan keturunan nih , hampa baca sendiri . ta paham jangan tanya aku , aku pun ta paham . kalau paham explain kat aku .

---> Keturunan Mendailing
---> Belajar Bahasa Mendailing

| HAPPY NEW YEAR |
| MULAKAN TAHUN BARU DENGAN AZAM BARU |

No comments:

Post a Comment