Home

Thursday, September 5, 2013

Annual Dinner

Assalamualaikum .

Hampir sebulan ta update ! Maaf laa , sekarang dah dekat final sem jadi busy lahh . Final exam mula 25 September nih . paper aku mula 26 . Doakan yang terbaik untuk aku ya :) Bila dah hujung-hujung sem nih memang banyak la aktiviti yang dijalankan dan banyak jugak yang aku ponteng . antaranya sambutan kemerdekaan , aku balik rumah . hee . tapi hari ni aku na cerita aktiviti yang dijalankan oleh fakulti . pada 23 ogos fakulti perakaunan mengadakan Sport's day . Jyeahh !  excited main netball setelah sekian lama ta main . Kumpulan kami dapat no 2 dari 3 kumpulan . Hahaha . Sabtu 24 ogos ada sembang usahawan . aku antara muka excited la na pergi na timba ilmu na cari tips perniagaan :) 25 ogos ada family day tapi aku ta pergi sebab ada discussion business . The big event for this sem is annual dinner :D Fakulti kami buat annual dinner pada 1 september . now the story begins -->

Theme : Movie characters
Slogan : A night of 1000 characters
Venue : Ritz Garden Hotel , Ipoh
Date : 1st September 2013
Time : 8.00pm - 11.00pm

So memang excited la na pergi . pada perancangan awal na pakai baju snow white or cinderella , tapi mana na cari masa dah suntuk . aku na tempah dah tada orang na amek dah sbb kalau boleh na la pakai character cartoon versi muslimah . hee :) so aku just pakai jubah dress princess cut and double side shawl . semua kain jenis lycra , so ta payah iron . easy and simple right ? sebenarnya terlalu banyak benda jadi masa hari kejadian , dan aku rasa ia akan jadi kenangan sem 1 . kitorang bayar RM43 untuk dinner tu dan pergi naik bas . minggu tu aku balik sebab na cari baju so aku cadang na balik kampus pukul 3 so pukul 5 sampai la . malangnya aku bangun pagi tengok whatsapp class , classrap buat announcement kena berkumpul dekat foyer FSPU pukul 5 petang . terkejut kott . so then , mak aku kata tapa kita bertolak awal . tup tup ada pulak orang datang rumah . 2.30 lebih baru bertolak . dalam perjalanan hujan lebat gila pulak so kena bawak slow je la . ( seri iskandar dah selalu hujan sekarang ) .

masa dalam kereta aku text la classmate aku na tanya deme pakai siap-2 ke tak . tetiba si dyan kata siap kat hotel deme g naik kereta . diorang sewa alza , aku pun apa lagi suruh la diorang tempah satu lagi viva . sebab aku memang ta na naik bas . susah kot na pergi awal-2 mcm tu sepatutnya bertolak lepas maghrib mula-2 dulu . then dah dapat kereta aku berkerah cari orang pulak . oke cukup la orang . aku sampai kampus terus sembahyang asar dan pack semua barang na bawak . hujan lebat pulak . kereta sewa ta boleh masuk dalam kampus jadi kena keluar kat gate belakang , so disebabkan hujan aku mintak ayah aku hantarkan ke gate belakang . aimi , anis , mira tumpang sekali . then , on that time baru aku bagi tahu mak ayah aku yang aku na pergi naik kereta sewa . jangan tanya la kena bebel jugak la . hewhew . tapi mak ayah aku ta la marah . lupe bawak kasut spare kasut aku basah jerh kena hujan . sabar je la .So bila dah cukup orang kami pun gerak la . aku , alif , mira dengan amar naik viva . aimi , shahir , pa'in , anis , dyan naik alza . menyesatkan diri jugak la na cari hotel ta jumpak sampai tanya orang . hehe

ntah pukul berapa ntah kami sampai , aimi terus pergi booking hotel . dah pulak ta boleh booking sebab kami bawah umur . kami semua 18 , dia kena 25 keatas or 21 . aimi pun slow talk dengan dia sbb kami ada majlis , na bertenggek tang mana oii , then dia tanya manager , settle problem . RM180 satu bilik o.O so sampainya kami terus rehat jup and iron dress-2 yang ada . ada yang mandi lagi sebab bilik memang selesa . lepas sembahyang maghrib kami mula bersiap . Ya Allah heaven gila time tuh , kecoh semua rasa macam pengantin . macam-2 tangan mai make up muka . disebabkan kitorang siap lambat sangat bebudak laki yang ta dibenarkan masuk tu dok ketuk pintu . lepas kitorang dah siap and cover our aurah diorang masuk salin baju dalam toilet . siap pakai foundation lagi haa deme . megada ! lepas semua settle kami pergi la berjemaah ke dewan tu . masa pergi tuh rasa wow ! semua cantik-2 dan pakaian ntah apa-2 . ada yang jadi witch , mail lambung pun ada .

makanan dia ala chinesse style . teh cina weii ! memang ta la aku na minum . haha . sup sirip ikan yu pun aku ta makan . geli . lebih baik aku ta makan dari aku muntah kat situ . masa makan memnag enjoy giler dengan classmate , then sesi snapo lahh . yah time tuh silaturrahim makin kuat . lepas habis majlis pukul 12 lebih kami balik la bilik ambik barang . boleh pulak si pa'in bawak alza keluaq dengan kawan dia . kami yang letih dah ni bebai la dalam bilik . bebudak yang naik bas pukul 1 dah sampai kampus . kami nih dekat pukul 2 baru bertolak balik kot ! bayangkan~ atas jalan tuh memang kereta kami jela 2 bijik . memang pesan dekat driver jangan bawak lelaju dan sembang ngan diorang na make sure diorang ta tertido . otw na balik ada road block pulak , naseb ta kena apa-2 . kami sampai kampus dekat pukul 3 pagi , na masuk kat pintu belakang polis suruh masuk pintu depan , semua pakat berdoa supaya polis lepas . nasib dia ta cek so kitorang hantar la neby dekat bakawali , dyan kat melati , aimi , kak alaw kat cemara . so pa'in ngan anis na hantar kereta , alif dengan shahir driver kena la ikut . aku na settle kan kereta viva and aku ajak mira temankan . so , kami berenam pergi la hantar kereta

sampai rumah kakak tu ketuk berkali kali dia ta bukak , kol ta angkat . ye la dah dekat 3 pagi maybe dia dah tido . pastu si alep na pass urine pulak . kami tinggal keta viva semua naik alza pergi McD . lepastu kami stop jup bincang na buat apa . ntah sapa bagi idea ajak overnight . semua pakat setuju . so kami decide overnight ke marina island . pergi isi minyak then alif drive sbb shahir dah mengantuk . mula-2 ta berani jugak na tido , last-2 ngantok aku melayang ja dalam keta tuh tp alip bawak laju derr . sampai sana pukul 4 lebih sejuk kott angin laut pagi-2 . kami rehat-2 jup . anis ngan pa'in tido . aku dok ngan mira . tetiba shahir datang than dia bercerita pasal family dia . lepastu alip join than anis . kami punya sembang sampai ta sedar . than alarm aku bunyi pukul 5.55pagi . so kami pun baru la stop /. pukul 6.15 kami gerak dari marina island pergi cari masjid , time ni shahir drive . dah lepas smebahyang kami g cari kedai nasi lemak. tada sapa bukak lagi . last-2 pergi kedai mamak ja breakfast . lepas makan terus balik na hantar kereta . sepanjang perjalanan aku sembang ngan mira . banyak rahsia kami share :D . kami sampai rumah kakak kereta tu pukul 8 lebey tapi dia ta bukak pintu jugak -.- dekat 8.30 baru dia bukak dah settle bayar kami balik kolej . dekat pukul 9 baru sampai . orang dah siap pergi kelas yang kami dok pakai baju dinner lagi . memang malu ! aku decide ta nak tido sbb takut lebur kelas pukul 11 tuh . tapi apakan daya mengantuk menguasai aku tido 10.15 baru bangun . kelam kabut bersiap . memang mengantuk la kami semua dinner punya pasal .

so aku rasa experience overnight tu best sangat . selama ni dalam kelas aku segan la jugak na tegur laki . bila sembang ngan diorang pagi tuh . oh diorang sporting actually . enjoy sangat pagi tuh dan eratkan silaturrahim la jugak bila dok berkongsi cerita . tapi esoknya dalam kelas aku malu balik na tegur . haha . that's the end of my story . i'm sorry for long story . na tengok gambar ? next post ek :)