Home

Monday, March 4, 2013

Teluk Batik

Assalamualaikum .

Dah lama tak update . Rindu sebenarnya na menulis tapi dah berazam na menulis bila masuk March tapi ta berkesempatan pulak . Baru malam ni berkesempatan . Lama ta update blog habis readers lari . Bhahaha , perasan ! Mata dah layu so , na kurangkan lah merapu . nak straight je . Hari Sabtu dan Ahad iaitu kelmarin dan hari ni kami ke Teluk Batik :)

Ya ! Mak Long aku telefon mak aku ajak pergi Teluk Batik . Memandangkan kami tada hal jadi kami follow je . Acu aku dengan anak-2 dia tumpang kami sebab suami dia ada hal jadi dia ta berani na drive . Oh bahagia duduk dalam kereta bergelak dengan anak dia , ta pasang radio pun . Maen dengan deme je . Kami keluar rumah pukul 9 pagi , pergi ambil acu , pergi ambil kad kenduri dekat rumah sepupu mak , pergi ambil apa ntah nama benda alah tu kat rumah kawan mak aku baru kami meneruskan perjalanan . Sampai je rumah Alang aku kami terus makan . Lapaqq kot wei . Bhahahaha . Lepas semayang kami gerak g chalet .

Masa kat chalet salin-2 baju , rest kejup dalam bilik . Dalam rest tu dok buat planning na p holiday tempat lain lagi . Bhahahaha . Dalam pukul ..... aku ta ingat la kami pun gerak g Teluk Batik . Sampai-2 ta tengok kiri kanan la , terus tengok laut dan mandii !!! Nampak tak keterujaan aku ? Ha ! ni lah jadi kalau dah lama ta mandi laut . Sebelum masuk laut pakai sunblock lahh tapi aku sapu muka ja . tangan aku burn doe , manisnya bekas cincin tuh putih -.- lain burn . Masa mandi aku main bola dengan sepupu aku dalam laut . Lepas tu penat , naek buat istana pasir jup . Lepas tu bosan masuk berendam lagi . Memandangkan aku ta pandai berenang dan agak pendek dari sepupu aku . Selambe jerh si Kimi tu berenang bagi air mercik kat aku , terkapai kapai aku dibuatnya . Btw , dalam laut tu aku jumpak mamat hensem . Bhahahhaha gatai weih ! Aku pandang lebih dari sekali jugak , sebab aku pikir dia kawan aku , muka sama jerh dah la aku ta pakai spec lagi la ta nampak . Tapi dia ta senyum kat aku pun , maybe aku salah orang la kot . Pelanduk 7 serupa ! Bhahaha .

Wonderful experience dapat naik Banana boat free . Pak Njang aku belanje . Thanks Pak Njang :) Nampak kan keterujaan aku lagi sekali ? Yeah First time naek weih . Kalau tanya memang la takut tapi aku pura-2 ta takut je . yang naek tu kebanyakkanye first time . diorang kasi aku dok belakang sekali kot . Lagi la takut dibuatnye aku jatuh camne ? tapi aku set dalam mind suruh ta takut , ta takut la jadinya . die bawak sampai tengah laut :) Best giler ! Time paling best mesti la time dijatuhkan . Tapi jujur naik tu rasa cam na bunuh diri jaa -.- menakutkan !  Lepas naik tu kami naek bot biasa tu g ronda-2 . Biasa la perempuan ramai , bila boat pusing semua pakat jerit , driver gelak jee . Lepas habis naek bot sambung mandi kejup lepas tu balik . Oh ya ! sebelum g banana boat aku g ronda-2 ngan Elina sambil makan aiskrim dalam roti . *saja na habaq*

Lepas bilas-2 badan kami balik chalet . Disebabkan kami ambik bilik master bedroom tayah la an berebut bilik air . wink wink . aku orang first mandi ! Lepas mandi siap-2 , semayang pastu landing atas katil jup sementara tunggu ahli bilik aku bersiap . Lepas siap kami g umah Alang lagi sekali untuk dinner dan buat tahlil dekat arwah Tok ngan Tok Wan . Lepas makan g pesta lumut . Tapi mata dah macam panda jalan sekejup je la . Balik chalet terus tidur .

Pagi lepas semayang subuh aku tengok tv . dah basuh muka susah na tidur dah . lepastu makan biskut ! Lapaqq wei . Bhahahaha . Lepas siap-2 kami g sarapan kat teluk batik . tapi ta mandi dah . Keluarga pak teh je mandi . Lepas sarapan aku tengok deme mandi lupe pakai sunblock . secara automatik dapat vitamin D dengan vitamin B ! *Vitamin B stand for Burn* Lepas g shopping kami kumpul kat rumah Alang jup lepas tu berpecah balik sendiri-2 . Sekarang mata dah mengantuk . time to sleep :) Detail kan aku cerita ? Bhahaha

Gambar ni sebelum naik banana boat muka camni ^^ jaa lepas tu terus jadi (~.~)


Yeah ! I'm riding it . Kepada sesiapa yang belum pernah naik , my advice you should try riding it :D

No comments:

Post a Comment