Home

Saturday, April 13, 2013

Hari Jubah

Assalamualaikum

Hari nih Sabtu 13 April 2013 merupakan hari yang amat bermakna . Hari ni Majlis Anugerah Kecemerlangan diadakan untuk meraikan pelajar yang cemerlang dalam peperiksaan dalaman , PMR dan SPM . Majlis yang gilang gemilang ini diadakn di Dewan Kaloi , Bukit Merah Laketown Resort . Kenapa Majlis Hari Anugerah ni bermakna ? Oke kali ni kali pertama kami warga SPM merasa nak graduate pakai jubah . wehee . Graduation day ! Konvo ! bajet macam U dah . Bhahaha . apa yang best lagi ? Tahun ni sek dah tempah jubah sendiri . So , kami la batch pertama yang merasmikan jubah tu . Last year sekolah kami sewa dari SMK Seri Nibong . Aku tak nak ulas panjang-panjang . Aku just nak share gambar je hari ni . Aku cuma mampu cakap , aku rasa sangat seronok tapi dalam masa yang sama hati kecil aku menangis . lepas ni kena berpisah . yeah , sejak akhir-2 nih . aku dah pandai emo-emo .

 Briefing before the majlis start


 he fulfill his promise to snap our picture together . thanks , this is tha last chance we can snap together . 

 Yeah . Hari Jubah so I wear the Jubah . I love this cute teddy . I'll keep it as long as I can .

 Cikgu add math . Cikgu saya sayang cikgu . Saya masih simpan dan akan simpan sajak yang cikgu bagi dekat saya semasa saya berada di tingkatan dua walaupun kita baru bersua muka selama dua minggu . skema tak ayat saya ? weheee


 Arun ! He is the cemerlang gemilang terbilang student in our school . he got 9A+1A . Arun hang punya ucapan buat aku sebak . aku dah na mengalirkan air mata tapi aku control . with your word "selepas ni kita akan bawa hala tuju masing-2 . semoga kita semua berjaya dalam bidang yang diceburi"

 After lunch we continue our photoshoot . Bhahaha

 For the first time I'm wearing Jubah since a few years . during my childhood i'm always wearing jubah . one of the pak cik passing by that area said "dah macam wartawan pegang microphone pastu orang tangkap gambar kamu" than i realize oh that's teddy he said microphone
 I'm with my ummi . we are in purple . yay ! I love my ummi very much . she sacrifice a lot to raise me up and push me to study to make sure i'm success . by not getting straight A' i'm sure she disappointed with me . I promise I'll study hard in University to make sure I'll make my parents proud of me .


 She also got 10A's . Congrat ! why I'm smile like that ? Like kerang busuk ! Bhahaha . 


 I don't know what's wrong with her . btw she wear her mother baju kurung's . 

 With teacher Salewati and cikgu Azizah . Teacher praised my jubah and my shawl . Maybe because before this I'm just an ordinary girl and just wear a simple clothe . but today ustazah said "hang pakai vogue mana perasan lalu sebelah saya" . hmm

 Again with our teacher 

With my junior . Najwa Farhana . Comel kan ? A night before this konvo she IM me at fb "kak salehah esok pakai cantik-2 taw kita tangkap gambar"

For my teachers : Cikgu terima kaseh kerana tak pernah jemu mencurahkan ilmu kepada kami . Terima kasih kerana tidak pernah jemu melayan teletah kami yang keanak-anakkan ini . Terima kasih kerana masih sudi mengajar walaupun kami ada kecilkan hati cikgu , tak buat homework eh bukan ta sengaja tertasiapkan . Terima kasih keran cikgu selalu selitkan tazkirah , nasihat untuk kami yang menjadi pembakar semangat buat kami dan juga kata-2 yang boleh kami pegang untuk menggapai kejayaan pada masa akan datang .

For my friends : hmm part ni emo sikit lah . Aku secara jujurnya sangat bangga dengan kawan-2 kelas kita . 5 tahun kita bersama . gaduh sana gaduh sini , ejek sana ejek sini , usik sana usik sini , nanges sana nanges sini . Macam-2 yang telah kita lalui . Walaupun ada antara kawan-2 kelas kita yang baru 2 tahun bersama kita tapi aku rasa kita macam dah lama sangat kenal . suka duka kita kongsi bersama . Everything we will do together including kadang-2 mengumpat . kan ? sejujurnya lagi aku sayang sangat dekat hampa . Aku pasti aku takkan dapat kawan se-awesome hampa dah lepas ni . We're like one happy family . Lepas ni kita akan terpisah . Kita akan bawa haluan masing-2 untuk kejar cita-2 kita . walaupun ramai antara kita yang mintak tempat belajar yang sama . aku pasti kita akan terpisah buat seketika untuk sambung belajar . mungkin tempat belajar sama tapi mungkin course kita tak sama . aku akan rindu setiap saat kita bersama dalam kelas tu . kita cat kelas sama-2 . beli barang hiasan , hias kelas , semakkan kelas . setiap hujung tahun kita akan buat meeting untuk bincang jamuan kelas . setiap tahun aku rasa jamuan kelas kita paling gempak walaupun kita ada duit kelas tapi masing-2 pakat na sponsor . walaupun kita susah na capai kata sepakat semua na ikut kepala sendri . at last , kita akan bersatu walaupun ada konflik . Aku bangga sangat dengan budak kelas kita , walaupun cikgu selalu berletiaq , selalu compared kan kita dengan junior dan senior kita sebab kita ta sehebat depa , tapi kita berjaya buktikan yang kita jugak hebat . Semua budak kelas kita cemerlang , paling rendah 3A je . Aku suka dengan sikap kita help each other . Kita akan sentiasa tolong kawan-2 kita yang lemah dan sentiasa mengajar jika depa bertanya . macam kata-2 arun tadi "yang tahu mengajar , yang taktahu diajar" . itulah apa yang kita amalkan selama ini . Memang tak dinafikan dan aku rasa ta boleh dinafikan budak kelas kita ni sangat lah childish . kita tak matured langsung , kita boleh lagi dok main "sep-2 tom-2" kalau tension . kan ? mungkin dengan perangai kita yang macam budak-2 dan kanak-2 ribena nih membuatkan kasih syaang kita antara satu sama lain snagatlah kuat . Aku pasti bukan aku jer yang dok sedey-2 bagai . hampa mesti sedey kan ? Semua parents kita kenal each other . mana taknya setiap kali hari waris ja dok jumpak muka yang sama . parents kawan kita dah macam parents kita kan ? boleh melawak bersama . wehee . ingat tak teacher pernah kata batch kita batch yang paling berkasih sayang ? susah nak berpisah . kita baru berpisah sekejap tapi kita dah rindu-2 . ayah arun kata dekat mak aku "diorang ni kawan sejak form 1 . depa tak pernah berpisah , lepas habis spm baru depa merasa berpisah . itu pun depa selalu keluar jumpak . nanti dah pergu U sambung belajar baru depa betul-2 berpisah tapi percayalah setiap kali cuti depa akan berjumpak" . kenapa perlu berpisah ? kalau lah ada Universiti Seri Perak mesti kita semua apply situ jaa . kan ? Jujur dari aku , aku seronok sangat hari anugerah tadi . tapi masih terpalit rasa sedih rasa sebak dalam hati . mungkin ni kali terakhir kita gathering sebelum berpisah . benda yang paling sedih sebab ta semua budak kelas kita ada . I'm sure kalau semua ada lagi meriah . Satu je aku mintak , sejauh mana kita pergi , walau apa pun kita akan datang jangan lah putuskan persahabatan kita . jangan lost contact . Sejujurnya air mata aku mengalir masa buat post ni . Aku sayang hampa semua :'( aku rasa sedih sangat-2 untuk kali ni .

Salam sayang yang tulus ikhlas ,
E'ah

No comments:

Post a Comment