Home

Saturday, May 10, 2014

Salam Rindu

Assalamualaikum ..

Ya ampunnn . berabad dah ta menaip sini . bukan setakat bersawang berlipas , ntah-2 tikus pun dah ada dalam ni . hihi . Last menaip masa minggu kedua semester dua . sekarang ? dah habis semester dua dah pun . cuti dah sebulan dah pun . memang lama dah terdetik hati na menaip tapi rasa macam belum jumpak sesuatu yang menarik untuk menaip . Listing of life update sepanjang tak menaip nih :
1. Akan berpindah rumah baru
2. Dah menjangkau 19 tahun
3. Akan pindah UiTM Tapah sem depan
4. Duduk golek-2 kat rumah sampai dah jadi kuih pau
5. Masih aktif bisness NS Online Shop
6. Yang lain-2 simpan dalam hati je

Actually hari ni pun  tada benda na update sangat . tapi na jugak menaip random . Sebenarnya , dah berhasrat na membantu orang-2 lain yang dalam kesusahan . tapi siapalah saya , hanya mampu membantu apa yang terdaya . Dah banyak kali terdetik dalam hati teringin na join sukarelawan , tapi dop tahu guano . kalau ada sesiapa yang boleh membantu memberi info pada teman sila tinggalkan komen ya :) Jadi sekarang sedang membantu adik-2 lepasan SPM . Sila lihat post lama-2 ada post tentang Interview IPG . so bolehlah baca untuk dijadikan panduan . In Shaa Allah nanti akan di-update supaya penulisan post itu lebih proper dan penuh dengan input . Pada adik-2 lepasan SPM kalau na tahu pasal interview IPG , UiTM Seri Iskandar , Diploma perakaunan UiTM boleh lahh bertanya pada saya . In Shaa Allah saya akan menjawab dan membantu apa yang termampu . Sejak dua tiga hari ni banyak kali terdengar ayat "Jika kita membantu seseorang keluar dari kesusahan , Allah akan membantu kita juga keluar dari kesusahan" lebih kurang gitu lah bunyinya . Jadi saya ambil kata-2 ni sebagai pendorong dan semangat untuk menuruskan cita-2 kecil dalam hati ini untuk membantu saudara-saudara di luar sana . In Shaa Allah . Moga dipermudahkan segalanya .

Habis cerita membantu tadi . Nak bercerita pasal cita-2 sebenarnya . tapi tapalah nanti lah dulu . belum sesuai lagi masanya . NS Online Shop ? Alhamdulillah customer makin bertambah dan sekarang ada produk baru , In Shaa Allah akan diupdate di sini nanti . See ! kan dah cakap ketandusan idea dah . how sad . nak end dekat sini la . nanti na post pasal produk baru dan PBIMH . apa itu PBIMH ? nanti di lain post akan di explain ya . cukup sekadar di sini . Sekian ,

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam . Memang UiTM tapah dah mula operasi tapi belum sepenuhnya . macam akk dulu pun di seri iskandar dulu 2 semester . sem depan semester 3 baru officially pindah tapah . hostel ta siap sepenuhnya lagi rasanya , sebab tu intake baru still transit lagi . kami yang pindah pun ramai yang kena duduk rumah sewa .

      Delete