Home

Monday, December 10, 2012

First Experience

Assalamualaikum ,

Sebenarnya , sejujurnya sekarang nih tengah letih dan sangat mengantuk sebab dari pagi keluar rumah baru ja sampai rumah pukul 11 malam  . Tapi azam yang kuat untuk berkongsi cerita dan pengalaman dengan korang semua , digagahkan jugak untuk bukak mata seluas yang mungkin walaupun bermata sepet .

Hari ni , hari pertama aku pegang stereng kereta . HAHA . nampak tipu kan ? yep memang pun . yang betulnya , hari ni hari pertama aku memandu kereta . YEAY ! seronok sangat . jangan pk aku memandu secara haram ya , aku memandu secara halal di kelas memandu . hehe , dapat cikgu chinesse muda yang comel sangat .

So , bila beliau bertanya pernah pandu kereta or tak , 100% lah jawapan dari aku tak . Benda first dia cakap lepas masuk dalam kereta "U jangan risau , bawak kereta senang saja" . oke jujur dari aku 2 ,3 hari sebelum nak tunggu hari ni sebenarnya berdebar sangat . sebab aku memang ta reti bawak kereta langsung . aku pk macam mana kalau aku langgar kereta lain ka , mati enjin tiba-2 ka , masuk dalam bendang ka *kelas memandu aku tu bersebelahan dengan bendang* tapi alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar . semua benda yang aku risaukan tu tak jadi .

Mula-2 cikgu tu lah yang bawak dulu , dia explain semua . than dia suruh aku bawak . Outch ! cuak giler time tuh . tapi dia control stereng aku oke la jugak . hari ni practise dekat jalan raya kecik ja . lepas tu cikgu tu banyak fokuskan dekat 3 penjuru , parking , dengan bukit . nak tahu tak ? aku buat yang bukit tuh dengan jayanya sebab kereta tak gelongsor ke bawah . tapi mula-2 dia agak susah la sebab na kena hafal step banyak , gelabah punya pasal atas bukit tu aku terus tatahu mcm mana nak bawak turun hand brake . cikgu tu yang turunkan hand brake , aku tekan minyak dengan clash*ta reti eja* ja . dekat parking dengan 3 penjuru tu oke la , just banyak step na kena ingat .

Sebelum balik , cikgu tu cakap "secara kesuluruhannya , kamu memandu oke . ni kali pertama kamu bawak , tapi kamu boleh catch up dan boleh buat . cuma.... kamu ada lupa beberapa step" . Aku hanya senyum , aku memang senang lupa . aku lupa nak pulas stereng berapa kali , aku lupa na step nak parking . tapi itu mula-2 la , dah banyak kali , dah oke sikit .

ayat aku yang terakhir , AKU TA PERCAYA HARI NI AKU DAH DRIVE , AKU MEMANG DAH LAMA TERINGIN NAK DRIVE KERETA . SEPERTI BERMIMPI , SEKEJAP JA AKU DAH BESAR DAN AKU DRIVE ! weyy ! awesome  :)

No comments:

Post a Comment