Home

Tuesday, April 2, 2013

Cara berfesyen

Assalamualaikum .

Wohoo , semakin hari semakin malas na update blog . Bukan malas sebenarnya tapi kekeringan idea sebenarnya . hihi . Terbeliak dak bijik mata hampa baca tajuk tu ? Dak ? Bijik mata kami terbeliak , macam pelik ja kami buat post pasai fesyen . fyi , I nih ta berapa reti nak berpesyen ! bila tengok orang lain pakai cantik jahh , lawa jahh . tapi bila na pakai ta berani . So , bagi pendapat aku kita pakai apa pun yang paling penting mesti berani dan confident . kalau kau sendiri rasa awkward dengan apa yang kau pakai orang yang tengok kau lagi awkward . Am I right ? Tapi pade-2 lah pakai kalau ye pun kau confident . Jangan la pakai seluaq hijau , baju merah , tudung kuning . dah macam trafic light orang tengok kau beb ! ye la memang trend sekarang warna semua shocking colour jerh , tapi pade-2 ar .

Sekarang musim peplum ! Sekarang dah pakat ramai pakai kain . Yeah ! aku pun baru terjebak dalam dunia kain mengain nih . seronok jugak . at least tadak la aku buas sangat kalau pakai kain duduk pun kena sopan-2 ta boleh terjun-2 dah sat lagi kain jadi payung terjun haruuu dibuatnya . Habih semua terpikat . Bhahaha . oke tersasul . Aku beli kain nih dah lama tapi perap bagi kain ni masak dulu . Bhahaha . tadak ar , aku tataw na pakai p mana . Kalau pakai p pusat bandaq aku selalu naik moto jaa ulang suara naik MOTO bukan SKUTER sat lagi mengerbang kain peplum kembang aku tu . nak pakai balik kampung sat lagi nak p mancing ikan meyusahkan aku pulak . at last aku pakai untuk tidoq ja . Bhahaha . So , baru-baru ni la aku memberanikan diri memakainya berdepan dengan masyarakat . First time aku pakai , aku rasa aku nampak macam kartun dan mak aku mengakuinya -.- sedih bhaii . Second time pakai na g pasar kemboja . mak aku cakap "laa , ta elok la pakai macam ni , dah la na p pasar kemboja . yang p pakai macam kemboja jugak tu pasaipa?" aku just jawab "biaq ar senang sikit na dapat diskaun" memang tada kaitan la jawapan aku tuu . Than my mum said "Lepas ni toksah pakai dah kain kembang-2 lagu ni beli yang kuruih-2 ja" . Dah I ni kembang I kena la pakai kain kembang-2 ! Bhahaha . oke oke nanti ummi bagi duit adik beli hat kuruih-2 jah .

Let me share with you apa kepelikan berpakaian yang aku selalu buat lately nih .


 This is kain peplum yang aku dok mentioned tuh .

Abaikan jeans nih perhatikan tshirt nih . aku pakai tshirt nih dengan peplum skirt tuh , memang kureng sesuai lah kann ? tapa nnt aku beli kain kuruih-2 .


sapa yang tataw skirt peplum , marilah melihat tahap kekembangan nya . actually dia lebih kembang dari nih .
*sumber gambar PLO*

nih aku pakai masa HO dengan dbah, mus , yeon . kau tahu dbah kata apa ? "macam pelik arh kak leha pakai camni" yelah selalunya tshirt jahh pujaan hati aku . nih pakai blouse beb colour shocking pulak tuh . oh lupa na habaq , ada rupa baju tasha manshahar dak dalam video clip be mine tuh ? Bhahaha . berangan seketika . tapi sis tasha pakai dress and kasut lawa . aku pakai selipar jahh . Failed !

dah toksah dok gelak kat aku , aku pun na tergelak bila pikirkan balik . tapi aku nak tekankan . make sure korang confident dengan apa yang korang pakai . Pakai la ikut tempat . nak p market toksah dok pakai la hat lawa-2 tuu . The most IMPORTANT fesyen apa korang pakai make sure berlandaskan syariat Islam . tok sah dok pakai hat ketat-2 , hat jarang-2 sampai nampak benda yang ta sepatutnya . Pelihara dirimu untuk suamimu . cewahh . oke stop here sebelum aku merapu meraban panjang-2 . daa !

No comments:

Post a Comment